سر خلا باسن لخت
آفتوبه
Saturday, May 09, 2009
قابل توجه پی گیران حقوق زنانی که اراده به شرکت در انتخابات دارن: انگار کروبی در زمینه حقوق زنان تا اینجا شعارهای بهتری داره؛ بطور کلی مشاوران بهتری هم داره... اما اونجور که از شواهد بر می آد زندگی خصوصی میرحسین از کروبیِ حداقل چند زنه بسیار فمینیستی تر بوده... به نظر من اینکه یکی در عمل در طول یک زندگی نشون داده رویکرد و نگاهش به زن چی بوده تضمین بسیار بهتری از حرفهای مشاوران خبره ایه که به راحتی ممکن است بعد از پیروزی در انتخابات دیگری خبری ازشون نباشه. به قول بسیاری از فمینیست ها خصوصی ما عمومی ماست و خلاصه به عنوان یه فعال زنان نمی تونی بگی زندگی خصوصی به خودش مربوطه و مهم نموش در عرصه ی عمومیه... تازه فایده حضور پررنگ یک زن به نسبت کلیت ج ا پیش رو در زمینه حقوق زنان می تونه بسیار مفید باشه؛ چیزی که کروبی بخواد هم نمی تونه برآورده اش کنه.
پ ن: تمام حرفهای من در گفتمان پراگماتیستی می گنجه و اگه اخلاق رو بخوای ملاک قرار بدی، شاید اصولا همه این استدلالها تحت تاثیر اراده بزرگتری برای شرکت نکردن در بازی کثیف ج ا و رای ندادن به یکی از عناصری که مثل همه بقیه مستقیم یا غیر مستقیم دستش به خون آلوده است، قرار بگیره... فاکتور تاثیرگذار اخلاقگرایی ای که احتمالش بسیار بالاست موجب شه خود من رای ندم.
4 Comments:
Anonymous سوش said...
This comment has been removed by a blog administrator.

Anonymous Anonymous said...
in ax ham labod didin dige man chi begam
http://ghelagh.blogfa.com/post-19.aspx

Anonymous سارا said...
سلام
میدونی من به عنوان زن یک حسی نسبت به فمینیسم دارم.یه حس بد! حس اینکه این فمینیست ها با این دفاع کردنای بی حد و حصر و اینگونه حمایت از زنان و اینگونه حرف زدن در مورد زن ها یه جورایی بیشتر زن رو تحقیر میکنن! میدونی منظورم این نیست که واقعا تحقیری در کار هست، منظورم حسی هست که دارم! دلیلش شاید اینه که همیشه از قشر های محروم و بد بخت تر و مظلوم تر اینظوری حمایت میشه!مثلا حمایت سازمان ها از فقرا یا مستضعفا یا چمی دونم سازمان حمایت از حیوانات کودکان مریض...به طوری که یه جورایی حس درونیه آدم و غرور آدم دوست داره بهشون بگه هوی ی ی ی ی !!ما هیچ احتیاجی به ترحم و کمک شما نداریما!کلا اینگونه حمایتهای فمینست ها این حس بد رو به من که زنم میده! نمی دونم منظورمو تونستم بگم یا نه...مطمئنا متوجهش شدی....thx

Blogger don sifon said...
دوست عزیز بحث مبارزه برای احقاق حقوق با بحث حمایت فرق می کنه! حیوانات یا کودکان خودشون در جریان مبارزه ماهیتا نمی تونن باشن و یه عده دیگه براشون مبارزه می کنن. اما در مبارزه فمینیستی تو به عنوان کسی که توسط مردسالاری سرکوب شده(حالا چه بیولوژیکی ماده باشه چه نر)در مقابل چکشی که تو سرت کوبیده می شه مقاومت می کنی! این به نظر من فرق بزرگ جنبش فمینیسیتی و حمایت از حیواناته.