سر خلا باسن لخت
آفتوبه
Saturday, December 20, 2008
وقتی یکی از من بطور یه طرفه خوشش می آد دچار این مشکل می شم: از یه طرف پسش می زنم چون خُب علاقه یه طرفه است؛ از طرف دیگه از بُعد آداب معاشرت خود بخود سعی می کنم ناراحتی ای که به دلیل وجود من واسه یه نفر پیش اومده رو با رفتار دوستانه و مهربانانه جبران کنم. اما این رویکرد دوم(اغلب به کمک ویشفول تینکینگ طرف مقابل) به این تعبیر می شه که من هم نخ می دم و ماجرا کش پیدا می کنه و خلاصه... تازه آخرش وقتی منکر نقشت تو ماجرا می شی، به خاطر رفتار دوستانه ات این اتهام دور سرت می چرخه که تو هم کِرم داشتی.
پ ن: رویکرد مهربانانه جبرانی هم در نهایت خودخواهانه است؛ هیچکس دوست نداره تصویر بدی از خودش در ذهن یکی دیگه (حالا هرکی) باقی بذاره. البته این اصولا ربطی به عدم علاقه یا علاقه خاص به نفر نداره.
7 Comments:
Anonymous Anonymous said...
این ویشفول تینکینگ چیه ؟؟؟؟

Blogger Al said...
تو يه مهندس خوبي مگر اينكه خلافش ثابت شه.

Blogger Alborz said...
اوهوی کون تلق تولوق! اون پ.ن ات کپی رايت داره ها! من تو يکی از practical philosophy های قديمم گفتم بودمش! گفته باشم!

Blogger don sifon said...
wishful thinking
ویشفول تینکینگ بطور کلی یعنی تو واقعیات رو بر اساس اونچه که ترجیح می دی ببینی، ببینی؛ نه بر اساس واقعیت صرف اونچه که هست... بطور خاص تر این پدیده از سیمپتوم ها شایع فال این لاو شدنه که هر حرکت طرف رو می ذاری به حساب خودت و سیگنال دادن اون.
کمراد البرز من حافظه ام ضعیفه و طبعا یادم نمی آد. به هر حال شوما خوبی و بالطبع حرف شوما متین

Anonymous Anonymous said...
ممنون بابت توضیح ویشفول تینکینگ

Anonymous Anonymous said...
عاشقتم

بات ای ام نات گی

Anonymous Anonymous said...
زنجیرهای دوست داشتن دون خوان سیفون