سر خلا باسن لخت
آفتوبه
Thursday, August 14, 2008
"با اینکه همه چیز رو ایدئولوژیک می کنی مخالفم. تو می تونی بر اساس سلیقه خودت عمل کنی من هم بر اساس سلیقه خودم."
من با این جمله یه مشکل منطقی دارم هرچند ردش می تونه خطرناک باشه.... اینکه تو اینگونه از آزادی انتخابت دفاع کنی، یه ادعای ایدئولوژیک پشتش خوابیده: اینکه سلیقه من و تو از نظر اخلاقی کاملا هم ارزشند. این یه ادعاست که باید ثابتش کنی. البته به نظر من در همه حوزه ها اینطوری نیست: مثلا مدل مویی که دوست داری. اما در اغلب انتخابهای زندگی چرا: مثلا اینکه خانواده تشکیل می دی یا نمی دی... اگه اون جمله ابنطوری بیان شه "من بر اساس آزادی انتخابم اینکار رو می کنم" فک کنم مشکل حله. یعنی بجای مانور روی تکثر سلیقه های که در پشت مفهومش ادعای ارجحیت نداشتنشون بر هم خوابیده، روی استفاده از حق آزادی انتخاب تاکید کنی...
2 Comments:
Anonymous Anonymous said...
به لطف خانم الیزه با وبلاگت آشنا شدم. فقط خواستم بگم خیلی خوشم اومد.مخصوصا از اینکه خودسانسوری نمی کنی خوشم اومد. دمت گرم!

Anonymous Anonymous said...
اقاي دون سيفون عزيز:
فكر كنم شما درباره ي لايحه ي ضد زن در دستور كار مجلس هست شنيده باشيد.
با توجه به چيزهايي كه از شما خواندم
و فكر مي كنم شما فمينيستيد
فكر كنم نسبت به آن موضع گيري داشته باشيد. پيشنهاد مي كنم
درباره ي ان بنويسيد . يك بازي وبلاگي!