سر خلا باسن لخت
آفتوبه
Monday, May 05, 2008
یکی از دوستان نقلی از فصل سانسور شده شوخی کوندرا(به نظر من خودش واسه خودش یه داستان کوتاهه جالبه؛ من که توصیه می کنم چه شوخی رو خوندین چه نخوندین، بخونینش) می کرد بر این مبنی که "اگه برای نوازش تن زنی بعد سکس کشش داشته باشی، این نشانه عشقه" و این گزاره رو نشانه مجرب بودن کوندرا در زمینه سکس می دونست. البته من چنین چیزی یادم نمی اومد. واسه همین رفتن دوباره خوندمش؛ دیدم که چنین اشاره مستقیمی نیست و فقط شاید با کمی اغماض بشه چنین برداشتی کرد که البته من با این تفسیر از اون نوشته مخالفم. اما بگذریم از منشا گزاره، من درباره اون گزاره حالا چه کوندرا بهش معتقد باشه چه نه، نظر مساعدی ندارم. اصولا کی گفته سکس فقط تلمبه زدنه؟ به نظر من همونقدر تلمبه زدن سکسه که نوازش های قبل وبعدش. مثلا درباره خودم اگه بتونم بدون اینکه یکی برام جذابیت غیر قابل کنترل روانی(برای تعریف عشق جز این در کنار جسمیش چیز دیگه ای به ذهنم نمی رسه) داشته باشه و فقط صرف سکسی بودن تن بخوابم(که البته به ندرت چنین اتفاقی برام افتاده)، نوازش اون تن سکسی بعد از مرحله تلمبه هم برام همونقد لذت بخش خواهد بود. عملا هم هرچند معدود دفعات اما مثال نقض اون گزاره رو درباره خودم به وضوح دیدم. یه مورد یادم می آد که با اینکه می دونستم این آخرین باریه که می رم باهاش بخوابم، ساعت ها بعد سکس تنش رو نوازش می کردم. در نهایت اگه اون حرف حرف کوندرا باشه من یکی نه نشونه مجرب بودنش بلکه بی تجربگیش لااقل در این یه مورد خاص می دونم. هرچند که قبلا هم گفتم با چنین برداشتی از نوشته اش مخالفم.