سر خلا باسن لخت
آفتوبه
Sunday, August 12, 2007
قبلا مخالفتم رو بطور کلی با بکار بردن هر نوع فحش پایین تنه ای ابراز کردم. اما جدیدا متوجه شدم که حس انزجارم(منظورم مطمئنا نسبت به فرد بکار برنده نیست) نسبت به بکارگیری اینجور کلمات در یه سطح نیست. تو این پست می خوام یه مقایسه کوچیک بین دو فحش جنده و مادر جنده انجام بدم: هرچند مادر جنده به دلیل بار مونثی که داره و حس ناموس پرستی که برای مرد مورد توهین پیش فرض می گیره، در دو سطح(یکی برای بازتولید مفهوم ارعاب آلود تابو در سکس زنان و دیگری در نظر گرفتن زائده مانند مادر به عنوان ناموس پسر) زن ستیزانه است، اما در مواردی به کار برده می شه که شخص مورد توهین قدرتی برتر است که تو هیچگونه دسترسی دیگری به اش نداری واکثرا از سر استیصال آنرا به کار می بری. به عنوان مثال به مفهوم مادرجنده(مادر کسده) در این پست البرز دقت کن. در مقابل جنده به تنهایی فقط در یه سطح توهین آمیزه اما برای توهین به موردی کاربرد داره که خوار شمرده می شه و تو تحقیرت رو با این فحش ابراز می کنی. به عنوان نمونه به مفهوم جنده (جک و جنده) در این پست لئون مراجعه کن. با این مقایسه و به دلیل تحقیر بیشتر کلمه جنده(جک و جنده) نسبت به مادرجنده(مارد کسده) و با وجود دوسطحی بودن زن ستیزی در دومیْ من بکار بردن فحش جنده رو بسیار زشت تر می بینم.
2 Comments:
Blogger پسر قبیله said...
سلام دن سیفون
ممنون بابت توجهت
اما من علاقه ای به ادامه ی بحث با کسی که هدفش کم آوردن طرف مقابله نداشتم ... من می خواستم حرف هام رو بزنم که زدم و چند روزی رو هم نبودم
پست هات رو کاملاً نخوندم اما تا اونجایی که مطالعه کردم پست قبلیت رو کاملاً تایید می کنم
من هم به عنوان یه فمنیست گاهی دو آتشه شدیداً نسبت به این بازتولید بد گمانم
مسئله اینه که اگه واقعاً این احساسات مردانه و زنانه به این شدت وجود داشت اشکالی نداشت
اما گویا نبودن الگوی رفتاری ملموس باعث پذیرش این الگو شده
مطلبی داشتم در مجله ی چراغ به اسم "همجنسگرایی مردسالار" در این زمینه
البته با دید علمی نوشته نشده بود و دید تجربی داشت
اگر علاقه داشتی بگو تا برایت بفرستم

Anonymous Anonymous said...
che ghad adama taghir mikonan. avalin posti ke tu in weblog khunadam in bud:http://aftooobeh.blogspot.com/2006/10/blog-post_116049591695038431.html alan bade ye modat be inja sar zadam. !!! ?