سر خلا باسن لخت
آفتوبه
Sunday, July 01, 2007
من تازه فهمیدم وجه تسمیه اسم "فرانکولا: پرومته پسامدرن" پیام یزدانجو چیه. از راه عجیب غریبی هم فهمیدم. داشتم درباره مری وُلستن­کرافت(از نظریه پردازان بزرگ فمینیسم) مطلبی می­خوندم، به مری شلّی(نویسنده فرانکن­اشتاین) اشاره شده بود که می­شد دخترش(این مطلبو هم تازه فهمیدم). اونجا اسم کامل کتاب فرانکن­اشتاین رو بدین صورت نوشته بود: "فرانکن­اشتاین: پرومته مدرن". پس ­شد پرومته در زنجیر(اثری کلاسیک از آشیله) و قس­علیهذه... من فرانکن­اشتاین و پرومته رو خوندم؛ یکی به من بگه چه ربطی بین ماجرای علمی تخیلی فرانکن­اشتاین و اسطوره پرومته هست؟ فرانکولا رو نخوندم؛ اما اگه رابطه مدرن با کلاسیک انقد پست­مدرن باشه، وای به حال رابطه پست­مدرن با کلاسیک!
2 Comments:
Anonymous Anonymous said...
چرا دروغ...تا قبر آآآ....هیچی از پستت نفهمیدم

Blogger marham said...
از این جا خوشم میاد. خوش ندارم ببینم هواش داره مسموم می شه. هر چند که با اسم خودم کامنت می دادم همیشه . اما حالا انگار تا آدرس ندی هویت نداری این جا. ما هم که هممون عاشق این هستیم که بی هویت بشیم تا تازه اون روی قشنگ و نازمون رو نشون بدیم. من مریمم جناب دن سیفون. خواننده شما. خوشبختم.