سر خلا باسن لخت
آفتوبه
Friday, June 29, 2007
ناشناس عزیز به دو دلیل پیشنهاد می­کنم از کلمات مثل "کونی" و"کس مغز" و امثالهم لااقل در کامنتهای این وبلاگ استفاده نکنی. اولا من اینجور کلمات رو اصولا توهین نمی­دونم که ناراحت بشم و تو به هدفت یعنی توهین کردن و آزردن من با این کلمات نمی­رسی. "کونی" به نظر من معادل همجنس­خواه مذکره و یه مدل انسانه که منو جزو اونها شمردن برام توهین شمرده نمی­شه؛ مثل اینه که یکی بهم بگه "چپ دست". طبعا با وجود اشتباه بودن گزاره اصلا آزرده نمی شم. شاید سعی کنم طرف رو از اشتباه در بیارم؛ اما به احتمال زیاد این کار رو هم نمی کنم؛ چون زیاد مهم نیست. یا مثلا در عبارت "کس مغز": "کس" آلت جنسی مادینه است و من اصولا اونو چیز مطلوب و جالبی می­دونم و نسبت دادن این چیز ارزشمند به مغزم هرچند بی ربطه، باز هم آزاری رو متوجه من نمی کنه. اما دلیل دوم: من از این به بعد در صورت دیدن اینجور کلمات در کامنت­ها، کامنت مذبور یا کلمات مشابه رو حذف می­کنم(می­تونی خودت بین این­دوتا انتخاب کنی). مطمئنا با توضیحاتی که پیش­تر دادم نه به دلیل ناراحت شدن خودم؛ بلکه به این دلیل که یک در ملیون اگه یه همجنس­خواه واقعی یا یه زن کامنتدونی رو وا کنه و کاربرد این کلمات رو به عنوان توهین ببینه، احتمالاً ناراحت خواهد شد. من اجازه نمی دم در این وبلاگ امکان چنین کارکردی برای ذهن آدمای دیگه، وجود داشته باشه.
پ ن1: برای اینکه ثابت کنم مساله شخصی نیست، دوتا کلمه به­ات معرفی می­کنم که هم به نظرم توهین­آمیزه و مشکلی در بکار بردنشون نمی بینم. خواستی توهین کنی از اینها استفاده کن؛ هم به هدفت یعنی پرتاب کردن توهین به شخص من می­رسی؛ هم من هیچوقت سانسورشون نمی­کنم: "جاکش" و "دیّوس"
پ ن2: ناشناسان گرامی یه لطفی کنین و از یه اسم مستعار هم شده برای کامنت گذاشتن استفاده کنین تا با هم قاطی نشین. من حتی نمی دونم با یه ناشناس طرفم یا بیشتر!
3 Comments:
Anonymous Anonymous said...
حالا هی من بیام اینجا کامنت بذارم...خوب به من چه که توهی آپ می کنی:دی
اول اینکه من به کامنتام تو همون کامنتدونی جواب میدم دوم اینکه دن سیفون یعنی چی؟طبق جوابی که گوگل به من میده تو باید تو آرشیوت و احتمالا ماه آخر سال 2006 توضیحی داده باشی که جالبه بهت بگم که این ماه از آرشیوت برای من فیلتره!سوم اینکه حرفت منطقیه که بار توهین آمیزی از این کلمات خاص برداشت نمی کنی و عالیه که بعضی از کلمات رو که به خانمها نسبت داده میشه بر نمی تابی اما استفاده از کلماتی که اصولا بار معنایی خوبی ندارن و اصطلاحا بهشون میگن فحش جالب نیست!در روابط دوستانه و جمع رفقا شاید من باب تفریح جالب باشه اما تعدد همچین کلماتی و همچنین استفاده زیاد ازشون نشونه فرهنگه پایینه!....بنابراین فکر نمی کنم پینوشتت بجا بوده باشه!می فهمم که در راستای بی قیدیت نسبت به همچین رفتارایی بوده اما مسئله اینه که درک همه در این سطح نیست و چهارم اینکه ببخشید من روده درازم:)

Anonymous Anonymous said...
بدی بلاگ اسپات به همین نافرم بودن کامنتدونیشه که سر و ته کامنت رو به هم میاره!

Anonymous Anonymous said...
من اسمتو می‌ذارم ابژه‌ای خیلی کمک می‌کنه به پرتاب عقده به هدف
بابا خیلی جدی گرفتی یعنی فکر می‌کنی من اینجام تا به تو آسیب برسونم مثله این فیلما که بابا اول از پیغوم پسغوم رمزی و اینا تو آسانسور استفاده می‌کنه بعد یهو میاد تو خونه طرف و خوب آخرشم معلومه که طرف یه روانیه و کارگردان مجازاتش میکنه مثلا زیره همون آسانسور له می‌شه