سر خلا باسن لخت
آفتوبه
Tuesday, February 13, 2007

من نمی دونم این راهپیمایی نشون دادن یا اصولا بحث کردن درباره تعداد شرکت کننده ها (کم شدن یا زیاد شدنشون)یعنی چی؟! حالا ج ا بی خیال ولی بقیه چرا هنوز اینو اصولا مساله ای برای بحث می دونن؟ تجربه نشون داده اینجور حکومتا چه وضعشون خوب باشه چه بد، راهپیمایی میلیونیشون سر جای خودشه. حتی تا آخرین سال سر کار بودنشون هم دیگه پر کردن خیابونا کاری نداره. اصلا چرا یکیشون برای ریدن به این استدلال نمی ره از اتوبان شیخ فضل الله یا جاده دماوند یا جاده قم در روز چهارشنبه قبل از 22 بهمن فیلم بگیره که چه حجمی از ماشین تمامی وخروجی ها رو پر کرده. طبعا کسی که با این بدبختی می ره شمال، می ره در حین گشت و گذار یه کیری تو کس زنش بزنه، نه اینکه که اونجا در مشت زدن به دهن استکبار شرکت کنه. خلاصه اون هست اینم هست. نه می شه با این جمعیت جمع شده بین انقلاب و آزادی چیزیو ثابت کرد نه با حجم ترافیک خروجی تهران چیزیو نفی...

به علاوه کافیه به یه حساب سر انگشتی برای شکستن عظمت قضیهه روی بیاری بدین صورت که: طول انقلاب تا آزادی را بگیری 5 کیلومتر(یعنی 5000 متر)؛ عرضش را هم 20 متر؛ برای هر نفر هم نیم متر مربع در نظر بگیری(فک می کنم برای راه رفتن یه آدم معمولی کم هم هست). یه ضرب و تقسیم ساده نشون می ده حدودا چن نفر برای پر کردن این فضا لازمه: می شه 200 هزار نفر... با خود میدونا و اطراف فرض کن بشه می شه 250 هزار نفر. خطای محاسبه و تخمینم در نظر بگیر و بکنش 300 هزار نفر اصلا 400 هزار نفر! به نظرت در مقابل جمعیت تهران و حومه(مثلا کرج) که راه پیماییشون در تهران برگزار می شه، عددیه؟ (در مورد پر شدن خروجیای تهران هم استدلال مشابهی می شه کرد). چیزی که حداقل تا حدی نشوندهنده است مثلا تعداد رای دهنده ها است(البته اینم ملاک کاملی نیست چون خود منم گاهی شرکت می کنم اما به هر حال دست کم کمی است)؛ که لااقل در تهران 10 ملیونی از 1 الی 1.5 ملیون بیشتر نمی شه. البته در شهرستانای کوچیک می بینی 80% هم رای می دن. به هر حال منظورم اینه که اصلا بحث کردن درباره چیزی که هم تاریخ نشون داده اصلا ملاک نیست هم منطق دو دوتا چارتا، مسخره است؛ چه در جهت استفاده چه استفاده سلبی!

پ ن: راستی هیچ ادعایی روی ایده حساب کتاب تعداد شرکت کننده ها ندارم چون انقد تابلوست غیر ممکنه کسی تا حالا اینکارو نکرده باشه؛ فقط من نمی شناسمش که بهش اشاره کنم.

2 Comments:
Anonymous Anonymous said...
حال می کنم باهات
یه چیزی در مایه های برتولوچی هستی
چیزایی تو ذهنتون وول میخورن سکس هست و سیاست

Anonymous Anonymous said...
این بینگالا یه چیزه باحالی راجع به این موضوع نوشته :
راه پیمایی از کلاسهای دانشگاه خیلی بهتره چون حتی اگر توشون شرکت نکنی هم صرار میکنن که حاضر بودی