سر خلا باسن لخت
آفتوبه
Wednesday, November 08, 2006
بابا من پاره شدم از کامنتای کس شعر. به قول یکی از دوستان کاسه گدایی کامنت... میای خیر سرت یه پست می ذاری . بعد مدتی می بینی کامنت داری با این خیال که ببینی نظر ملت درباره مطلبت چیه بازش می کنی. چشتون روز بد نبینه... بطور کلی 90% کامنتا دو دسته ان. یا کامنت یه نفره که سطحی به اندازه یکی دوبار خوندن کاراشون و کامنت دادن، آشناست یا از طرف کسانیه که اصولا نمی شناسیشون. اگر آشنا باشن اکثر قریب به اتفاقشون یه کپی پیست ساده که که معلومه واسه وبلاگ هر ننه قمری که می شناخته گذاشته بدین مضمون که " با یه شعر-داستان-مقاله...آپم." اگر دیگه خیلی مرام به خرج بده یه تیکه از پستتو اول کامنتش کپی پیست می کنه. یه دسته حرص درآرشون هم کامنتدونی پست تورو محل خوبی برای کپی پیست همه یا هسمتی از توانایی های ادبی خودشون می دونن. اگر یه سرم به وبلاگشون بزنی می بینی 100-150 تا کامنت واسشون نرماله. کامنتاشونو می خونی می بینی هیچکدومشون مطلبو نخوندن و کامنتا دقیقا با مضمون مشابه کامنتین که واسه شما گذاشته. خلاصه فرض کن 100 نفرن که فقط آپ بودنشونو هی به هم خبر می دن بی اینکه بدونن بقیه چی می نویسن یا بقیه بدونن اینا چی می نویسن. به هر حال کار به جایی کشیده که من یکی که وقتی می رم یه وبلاگ جدید و تعداد کامنتای خیلی بالارو می بینم، معمولا سریع می بندمش.
اما در حالت ناشناس بودن کامنت گذار اولا این نکته حائز اهمیته که اکثرا در فاصله 20-30 ثانیه بعد آپ کردن شما گذاشته شدن. روش کار دوستان بدین صورته که در صفحه اول بلاگفا عین پلنگ کمین می کنن تا یه نفر آپ کرد شیرجه می رن که کامنتشونو بچسبونن درش. حتی در بعضی موارد با مزه به جالب بودن مطلب شما اشاره می کنن در حالی که مثلا پست شما یه داستان کوتاهه که صفحه رو کشیدن پایین برای دیدن کلش ، بیشتر از اون 20-30 ثانیه طول می کشه. حالا خوندن و تشخیص کیفیتش پیشکش... در آخر دو تا از با مزه ترین کامتهایی که از دسته دوم چشبوندن درمو عینا نقل می کنم:
"وبلاگت خیلی با هال است .من همیشه از وبلاگ تو ایده میگیرم . منم طنز سیاسی امروز رو از جنگ نوشتم . خوشحال میشم بیایی و نظر بدی که ببینم درست فکر میکنم یا نه . مرسی موفق باشی"
آخه کس کش طنز سیاسی چه ربطی به مطالب وبلاگ من داشت که جنابعالی ازش ایده می گیری؟ تازه این اولین باره که اومدی تو وبلاگم نکنه تا الان با تله پاتی از مطالب من ایده می گرفتی؟
" سلام دوستم.
آپ کردم.
منتظرتم.
بدو بيا.
در ضمن آپت عالی بود."
آخ... خوب شد گفتی. من منتظر خبرت بودم آب دستمه بذارم زمین بدوم.
" وای عزیزم 20 بود مثل خودت..........به من هم سری بزن"
o: این دیگه هیچ توضیحی نمی خواد خودش گویاست.
2 Comments:
Anonymous Anonymous said...
میگم بهت نمیاد که تازه کار باشی دایی!؟!

چی شده داغ کردی ازین کامنت ها!...........
عادت میکنی...

اینقدر منم نوشتم و گفتم که نزارید بعد یاد گرفتم که بگم به دوولم....بزارید...

حالا منم اومدم اینقدر حال کردم اینجا رو دیدم...

از سپتامبر تا همینو خوندم....

عالمی داری بابا...خوشم اومد...

بنویسی من میخونم....

Blogger ^v^ said...
وبلاگ زیبایی دارید! مخصوصا اطلاعات علمی تان در خصوص مسائل زناشوئی!!! به من هم سر بزنید! پی نوشت: شوخی کردم به جان خودم! شوخی خرکی!